test

Saturday, December 19, 2015

aqashah dalam kenangan...

continue...
.. dah happy2 dr balik soping kat c mart perlis...
kami terpisahlaa 3 kereta.. mimi cousin gerak blik umah tok dulu..
kakak kami g dulu gan anak dia.,
dan kami.. sempat lg delivery jam smartwatch dulu
then smpai je simpang seriab
kami nampak...
kereta kakak kat tepi jalan besar kg nk masuk umah tok...
ada excident..
smua dah panik amat.. bile tgk kakak kmi tgh bz tgh jln.. mcm memangil org tlg ... 
kmi nmpk ada budak terdampar tul2 tgh jln...allah!!! badan mengeletar.. dlm hati berdoa.. emm dgn esk ye nk kenduri..
berharap yg amat sesuatu yg buruk tk berlaku... cik abe, makndak , maksu.. dr kereta kami turun sm untuk
meninjau apa yg berlaku.. kmi dlm kereta sibuk menenangkan mak yg dh mulaaa jerit2 nngiss cucuuu aku...
yang pasti dlm keadaan kelam kelibut tu
ku nampak cik abe ku bw kereta kakak aku
dgn mengangkat mangsa ke dlm kereta
kataye tk smpt dh nk tungu ambulans.. nazak sgt dh..
emmm dh ramal dh.. ank sedara ku yang terlibat dlm kejadian tersebut...

surat untuk chinta dan qaseh


๐Ÿ‘ชAnakku...

Bila aku tua,
Andai aku jatuhkan cawan atau terlepas pinggan ditangan,
Aku berharap kamu tidak menjerit marah padaku,
Kerana tenaga orang tua sepertiku semakin tidak kuat dan kerana aku sakit.
Mataku semakin kabur. Kamu harus mengerti dan bersabar denganku.

๐Ÿ˜”Anakku...

Bila aku tua,
Andai tutur kata aku lambat dan aku tidak mampu mendengar apa yang kamu katakan,
Aku berharap kamu tidak menjerit pada aku, 
"mak pekak ke?",
"mak bisu ke? "
"tak dengar ker??"..

Aku minta maaf anakku.
Aku semakin MENUA...

๐Ÿ˜ŸAnakku...

Bila aku tua,
Andai aku asyik bertanya perkara yang sama berulang-ulang,
Aku berharap kamu tetap sabar mendengar dan melayanku sebagaimana aku sabar menjawab pertanyaanmu semasa kecil, 
Semua itu adalah sebahagian dari proses MENUA.
Kamu akan mengerti nanti bila kamu semakin tua.

๐Ÿ˜ฃAnakku...

Bila aku tua,
Andai aku berbau busuk, hamis dan kotor,
Aku berharap kamu tidak tutup hidung atau muntah didepan aku.
Dan tidak menjerit menyuruh aku mandi.
Badan aku lemah. 
Aku tidak bermaya untuk lakukan sendiri.
Mandikanlah aku sepertimana aku memandikan kamu semasa kecil.

๐Ÿ˜ทAnakku...

Bila aku tua,
sekiranya aku sakit, temanlah aku, aku ingin anakku berada bersamaku.

๐Ÿ˜ญAnakku....
Bila aku tua dan waktu kematian aku sudah tiba, Aku berharap kamu akan memegang tanganku dan memberi kekuatan untuk aku menghadapi kematian.
Jangan cemas. 
Jangan menangis.
Hadapi dengan redha.
Aku berjanji pada kamu.
Bila aku bertemu Allah.
Aku akan berbisik padaNya supaya sentiasa memberkati dan merahmati kamu kerana kamu sangat mencintai dan mentaatiku.

Terima kasih banyak2 kerana mencintai aku....

Terima kasih banyak2 kerana telah menjagaku...
Aku mencintai kamu lebih dari kamu mencintai dirimu sendiri..

 ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ๐ŸŒธ
RENUNG2 KAN LAH......
SESUNGGUHNYA KITALAH ANAK....DAN SAMPAI KETIKANYA NNTI KITALAH EMAK KITALAH AYAH PULA.....
anak mamam qaseh dann chinta

Friday, December 18, 2015

kesayangan saya .. family saya ..~~

together forever๐Ÿ˜ป๐Ÿ˜

tragedi december tok mone family~~

.:: kepulangan yang di nanti ::.11.12.15
kami gerak dr kl ke perlis.. agak2 kul 2am. juge
memang laa happy sgt2 kan
nk jumpaaa family.. plus laakkkk nk kumpul smua family yg lain gak
smua mak sedara smua .. sepupu..
d
berkumpul pulak umah tok.. emm lama kot dh tk kumpul.. seingat2 gueee last pun time tok meninggal....
smpai jee perliss
..

memanglaa tk tido kan.. mulaa la aktiviti memangil org .. n apa yg patut buat kan..
memanglaa happy amat... kan...
target mmg ke santanla kan..
amik maklang then ke kodiang lak
umah makngah...
mmg laa hpening abisss
kan
... back to kampung.. santan...
....
...

....
geng cousin...
...

mak dan adik adik... 
... geng cousin...



malam sepatutye smua happy2..
tetapi bertukar menjadi tragissss
bile yee
semasa kepulangan kami dari beli barang untuk kenduri.....
emm peristiwa berdarah... 
... 
...
to be continue........

putar balik besday kakak ke 6

alhamdulilah
berjaya jugee dgn lancar majlis akikah kakak aka besday..
emm cuma apa yg paling menyedihkan
dan kenangan yg tk dpt
di lupakan ini.. majlis kenduri yg sepatutyee meriah dan happy
bertukar menjadi majlis yg. menyedihkan
... aqasha pergi buat selamaye....
kenangan paling menyedihkan buat kami
2016...
moga allah tempatkan qashah di tmpt org beriman...
......
dalam kesedihan sm2 gotong royong juge
ke 6 kekk kakak







There was an error in this gadget